Skip to content Skip to left sidebar Skip to footer

Τελευταία Νέα

1917

ΔΕΥΤΕΡΑ 10/8 – 22:00

ΤΡΙΤΗ 11/8 – 22:00


Πολεμική 2019 || Διάρκεια: 119′

Ολα όσα γνωρίζουμε για τη φρίκη του Α΄ Παγκοσμίου Πολέμου προέρχονται από τα γράμματα των στρατιωτών και τις ιστορίες των ανθρώπων που έζησαν για να τις διηγηθούν. Ανάμεσα σ’ εκείνους ήταν και ο υποδεκανέας τότε Άλφρεντ Μέντες, παππούς του οσκαρικού σκηνοθέτη Σαμ («American Beauty», «Skyfall») ο οποίος υπηρέτησε ως αγγελιαφόρος. Οι ιστορίες που αφηγούνταν χαράχτηκαν στο μυαλό του νεαρού Μέντες, ο οποίος χρησιμοποίησε συστατικά τους για να συνυπογράψει με την Κρίστι Γουίλσον-Κερνς το σενάριο του αφιερωμένου στον πρόγονό του «1917», που απέσπασε Χρυσή Σφαίρα καλύτερου δράματος και σκηνοθεσίας.

Πρωταγωνιστές δύο νεαροί Βρετανοί στρατιώτες (Τζορτ ΜακΚέι, Ντιν-Τσαρλς Τσάπμαν), στους οποίους ανατίθεται μια φαινομενικά αδύνατη αποστολή: να διαπεράσουν τις γραμμές του εχθρού ώστε να παραδώσουν στους συμπατριώτες τους ένα γράμμα, το οποίο θα σώσει τη ζωή εκατοντάδων στρατιωτών, μεταξύ των οποίων και του αδερφού ενός εκ των δυο τους. Εκείνοι θα ξεκινήσουν αμέσως αποφασισμένοι να πετύχουν το ακατόρθωτο.

 

Από το πρώτο κιόλας πλάνο γίνεται φανερή η επιβλητική η δεξιοτεχνία με την οποία ο Μέντες και ο σπουδαίος διευθυντής φωτογραφίας Ρότζερ Ντίκινς έχουν κινηματογραφήσει το «1917». Χρησιμοποιούν την ψευδαίσθηση του συνεχούς μονοπλάνου (καθώς στην ουσία πρόκειται για την ένωση δύο μεγάλης διάρκειας πλάνων) για να πυροδοτήσουν την ένταση, με το σασπένς να πιάνει γρήγορα χιτσκοκικούς παλμούς. Από πλευράς του ο Ντίκινς αποδεικνύει γιατί είναι ένας από τους τελευταίους σινε-εικαστικούς.

 

Η αρτιότητα με την οποία χειρίζεται το φως κόβει την ανάσα, ειδικά σε κάδρα που τη μία στιγμή μοιάζει να απεικονίζουν τον Παράδεισο και την άλλη σκηνές της Αποκάλυψης. Η δύναμη των εικόνων του «1917», ενός έπους με όλη τη σημασία της λέξης, παρασύρουν με περισσή ευκολία το μάτι, όχι όμως και το πνεύμα.

 

Η επιλογή του μονοπλάνου έχει ως παράλληλη συνέπεια η σκηνοθεσία ανά στιγμές να θυμίζει ένα βιντεοπαιχνίδι με αποσπασματική πλοκή και έναν απρόσωπο αντίπαλο. Επιπλέον, ο Μέντες ρίχνει το βάρος σχεδόν αποκλειστικά στη δράση, επιδεικνύοντας υπερβάλλοντα ζήλο στις δοκιμασίες που βάζει στον χαρισματικό ΜακΚέι, ο οποίος τη γλιτώνει χάρη σε διαδοχικές βολικές συμπτώσεις. Αυτές έρχονται να συμπληρώσουν τις σεναριακές κοινοτοπίες του αφηγηματικού μοτίβου που επιλέγει ο Μέντες, δηλαδή ενός αναπάντεχου ήρωα που θυσιάζεται για το κοινό καλό, την ώρα που η ματαιότητα του πολέμου και όσα οδήγησαν σε αυτήν την τραγική συνθήκη δεν θίγονται παρά μόνο επιφανειακά. Έτσι, το «1917» λειτουργεί άρτια ως μια καθησυχαστική, εξωραϊσμένη διαβεβαίωση πως όλα θα πάνε καλά, ακόμα και αν η επίδρασή της δεν διαρκεί πολύ.

Ένα Γιατρό Παρακαλώ

ΠΕΜΠΤΗ 6/8 – 22:00

ΚΥΡΙΑΚΗ 9/8 – 22:00


Κωμωδία 2019 || Διάρκεια: 90′

Ο πολύπειρος, βραβευμένος δύο φορές στο Φεστιβάλ Κανών Μισέλ Μπλαν («Βραδινό Ένδυμα», «Monsieur Hire», «Τα Βιβλία του Πρόσπερο») και ο πρωτοεμφανιζόμενος Χακίμ Ζεμιλί κάνουν ό,τι μπορούν για να μας πείσουν ότι μαζί δεν κάνουν και χώρια δεν μπορούν: την παραμονή των Χριστουγέννων, ο πικρόχολος κι αλκοολικός Σερζ είναι ο μόνος διαθέσιμος γιατρός έκτακτης ανάγκης. Χτυπημένος από έναν πόνο στη μέση, θα χρειαστεί τη βοήθεια ενός καλόκαρδου ντελιβερά, ο οποίος θα οικειοποιηθεί την ιδιότητά του και θα επιχειρήσει να προβεί σε τηλεφωνικά «καθοδηγούμενες» διαγνώσεις.



Συγκρατημένη φάρσα με μία και μόνη σεναριακή ιδέα, απλωμένη σε μια σειρά από όχι ιδιαίτερα αστεία (ένας δυσκοίλιος ασθενής), συγκινητικά (μια αναπάντεχη γέννα) ή ενδιαφέροντα σκετσάκια. Εκβιαστική και η αντίθεση των χαρακτήρων, η οποία δεν θα μπορούσε φυσικά να αντισταθεί στο πνεύμα των Χριστουγέννων.

Πρόβατα εναντίον Λύκων 2

ΤΕΤΑΡΤΗ 4/8 – 21:30


Animation 2019 || Διάρκεια: 85′

Αφού κατάφεραν να ζήσουν μαζί πρόβατα και λύκοι, όπως απέδειξε η πρώτη ταινία, αποφεύγοντας να αποκαλύψει τι τρώνε οι τελευταίοι, το σίκουελ ρίχνει τα μονιασμένα ζώα σε νέες περιπέτειες. Η γαλήνη τους διαταράσσεται όταν μερικοί μοχθηροί λύκοι ανακαλύπτουν το ειδυλλιακό χωριό τους και απειλούν να το καταστρέψουν, με τον επίσης λύκο αρχηγό Γκρέι να καλείται να τους προστατεύσει.

 Χωρίς να μασκάρει τον διδακτικό τόνο του, το καλοστημένο animation κερδίζει πόντους εξερευνώντας τη σημασία της ανάληψης ευθύνης, της συνεργασίας αλλά και των ενοχών απευθυνόμενο σε ένα κοινό μικρό ηλικιακά. Ακόμη, η χαλαρή ατμόσφαιρα βοηθά να αναδειχτεί ο ευχάριστα αλληγορικός τόνος της ταινίας και όσα κοινότοπα μα σημαντικά θέλει να πει.

Η ταινία προβάλλεται μεταγλωττισμένη στα ελληνικά.

Η Μπαλάντα του Ρίτσαρντ Τζούελ

ΔΕΥΤΕΡΑ 3/8 – 22:00

ΤΡΙΤΗ 4/8 – 22:00


Δραματική 2019 || Διάρκεια: 129′

Το γεγονός ότι φέτος κλείνει τα 90 δεν φαίνεται να πτοεί τον Κλιντ Ίστγουντ, ο οποίος συνεχίζει να παραδίδει το ένα φιλμ μετά το άλλο, χωρίς να χάνει σπιθαμή από την κοφτερή κινηματογραφική ματιά του και την ικανότητα να ψυχογραφεί βαθιά περίπλοκους χαρακτήρες. Στο πάνθεον των παρεξηγημένων (αντι)ηρώων του μπαίνει τώρα ο Ρίτσαρντ Τζούελ, ο φύλακας που έγινε ξαφνικά ο σωτήρας εκατοντάδων πολιτών κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων της Ατλάντα (1996), όταν στο κατάμεστο Ολυμπιακό Πάρκο εντόπισε έναν εκρηκτικό μηχανισμό λίγο προτού εκραγεί. Με μια σκηνοθεσία παραπλήσια του «Sully», ο Ίστγουντ αφιερώνει τον περισσότερο αφηγηματικό χρόνο στις καφκικού τύπου συνέπειες της θαρραλέας κίνησης του Τζούελ, η οποία τον μετέτρεψε από ήρωα σε Νο 1 ύποπτο της τρομοκρατικής επίθεσης.

Η «Μπαλάντα» διασκεδάζει τα στερεότυπα και τις φαντασιακές εικόνες που επικρατούν σε σχέση με διαφορετικές κατηγορίες ανθρώπων και θεσμών. Ο Τζούελ λ.χ. ήταν ένας άνθρωπος της διπλανής πόρτας. Ένας «κανονικός» λευκός, που ζει ακόμη με τη μητέρα του (η υποψήφια για Όσκαρ Κάθι Μπέιτς), μικροαστός, πατριώτης, με τυφλή εμπιστοσύνη στις αρχές, οι οποίες συμβολίζουν για εκείνον την εξαρχής προστασία των αδυνάτων, που κι εκείνος επιθυμεί διακαώς να την πράξει. Ο Τζούελ ουσιαστικά εκπροσωπεί τη λευκή αμερικανική εργατική τάξη (κάποιοι τη χαρακτηρίζουν απαξιωτικά «white trash»), που δεν την ενδιαφέρει η μεγάλη εικόνα, κοιτάζει τη δουλειά της και πιστεύει ακράδαντα ότι δεν θα απειληθεί ποτέ από ένα σύστημα που ψάχνει συχνά για εύκολα θύματα.

Ο Ίστγουντ αντιμετωπίζει ως τέτοιον τον Τζούελ, ώστε να καταδυθεί στον ψυχισμό του, τον εξανθρωπίζει και αναδεικνύει τις τραγικές αυταπάτες του, χωρίς να αποφεύγει να φωτίσει τα λάθη του. Κοινωνός αυτής της ενδοσκόπησης ο πρωταγωνιστής Πολ Γουόλτερ Χάουζερ σε μια αποκαλυπτική, πολυεπίπεδη ερμηνεία, η οποία λειτουργεί ως το καλοκουρδισμένο γρανάζι του σασπένς στη σκηνοθεσία του Ίστγουντ. Οι δυο τους παίρνουν από το χέρι τη δραματουργία και διευρύνουν τον συναισθηματικό αντίκτυπο και την αγχώδη ένταση σε κάθε πλάνο, όσο προχωράει η πλοκή.

Τότε ο Ίστγουντ καταφέρεται ανοιχτά ενάντια στην κατάχρηση εξουσίας, όπως αυτή εκφράζεται μέσω των δημοσιογράφων που υιοθετούν τη λογική «ο σκοπός αγιάζει τα μέσα» για να βγάλουν μια είδηση. Ή μέσω της παρορμητικής συμπεριφοράς των ντετέκτιβ, οι οποίοι για να καλύψουν τα λάθη τους είναι ικανοί να παγιδεύσουν έναν αθώο. Ακόμη και οι απλοί Αμερικανοί πολίτες μπαίνουν στο στόχαστρο, καθώς πανηγυρίζουν την απότομη πτώση ενός ανθρώπου που μέχρι πρότινος χαιρετούσαν ως ήρωα. Κόντρα στην υποκρισία, ο Ίστγουντ αντιπροτείνει τη σύνεση, την προστασία της αξιοπρέπειας και στο τέλος καταφέρνει να συμφιλιώσει τους πάντες με έναν κινηματογραφικά εύγλωττο τρόπο.

Ένας Υπέροχος Γείτονας

ΣΑΒΒΑΤΟ 1/8 – 22:00

ΚΥΡΙΑΚΗ 2/8 – 22:00


Δραματική 2019 || Διάρκεια: 109′

Μετρ της χολιγουντιανής κωμωδίας («Φιλενάδες», «Ghostbusters», «Spy»), ο Πολ Φέιγκ αφήνει προς στιγμή πίσω του τη Μελίσα ΜακΚάρθι και διασχίζει τον Ατλαντικό για να σκηνοθετήσει την Εμίλια Κλαρκ, την Ντενέρις του «Game of thrones», σε ένα σενάριο της γνωστής σταρ Έμα Τόμσον και της πρωτοεμφανιζόμενης Μπριόνι Κίμινγκς. Σύμφωνα με αυτό η Κέιτ είναι μια ανεύθυνη νεαρή κοπέλα που έχει απομακρυνθεί από τους δικούς της, Κροάτες πρόσφυγες στο Λονδίνο. Χωρίς να παίρνει τη ζωή της στα σοβαρά και κυνηγώντας επιπόλαια καριέρα τραγουδίστριας, έχει καταντήσει πρόβλημα για τους γύρω της, μέχρι που κάποια στιγμή πέφτει απροειδοποίητα πάνω στον κύριο Τέλειο.

Η Εμίλια Κλαρκ δεν πείθει στιγμή ως επιπόλαιο, άτακτο κορίτσι σε ένα κονσερβοποιημένο rom-com, που εμπνέεται ελεύθερα από το ομότιτλο pop hit των Wham και θέλει να φυτέψει μέσα σε όλα τα βαρετά κλισέ του είδους ιδέες κατά του Brexit και υπέρ της κοινωνικής αλληλεγγύης. The very next day you’ll give it away…

Last Christmas

ΠΕΜΠΤΗ 30/7 – 22:00

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 31/7 – 22:00


Ρομαντική κωμωδία 2019 || Διάρκεια: 102′

Μετρ της χολιγουντιανής κωμωδίας («Φιλενάδες», «Ghostbusters», «Spy»), ο Πολ Φέιγκ αφήνει προς στιγμή πίσω του τη Μελίσα ΜακΚάρθι και διασχίζει τον Ατλαντικό για να σκηνοθετήσει την Εμίλια Κλαρκ, την Ντενέρις του «Game of thrones», σε ένα σενάριο της γνωστής σταρ Έμα Τόμσον και της πρωτοεμφανιζόμενης Μπριόνι Κίμινγκς. Σύμφωνα με αυτό η Κέιτ είναι μια ανεύθυνη νεαρή κοπέλα που έχει απομακρυνθεί από τους δικούς της, Κροάτες πρόσφυγες στο Λονδίνο. Χωρίς να παίρνει τη ζωή της στα σοβαρά και κυνηγώντας επιπόλαια καριέρα τραγουδίστριας, έχει καταντήσει πρόβλημα για τους γύρω της, μέχρι που κάποια στιγμή πέφτει απροειδοποίητα πάνω στον κύριο Τέλειο.

Η Εμίλια Κλαρκ δεν πείθει στιγμή ως επιπόλαιο, άτακτο κορίτσι σε ένα κονσερβοποιημένο rom-com, που εμπνέεται ελεύθερα από το ομότιτλο pop hit των Wham και θέλει να φυτέψει μέσα σε όλα τα βαρετά κλισέ του είδους ιδέες κατά του Brexit και υπέρ της κοινωνικής αλληλεγγύης. The very next day you’ll give it away…

Πρόσκληση για συνεδρίαση Διοικητικού Συμβουλίου του Ν.Π.Δ.Δ. «ΗΛΙΑΣ ΚΑΤΣΟΥΛΗΣ» 27/7/2020

Προς: Μέλη Διοικητικού Συμβουλίου του Ν.Π.Δ.Δ. «ΗΛΙΑΣ ΚΑΤΣΟΥΛΗΣ».

Σας καλούμε στη συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου του Νομικού Προσώπου Δημοσίου Δικαίου Παιδείας & Κοινωνικής Αλληλεγγύης- Πολιτισμού Αθλητισμού & Περιβάλλοντος Δήμου Ξυλοκάστρου –Ευρωστίνης «ΗΛΙΑΣ ΚΑΤΣΟΥΛΗΣ», που θα πραγματοποιηθεί : ΤΗΝ  ΔΕΥΤΕΡΑ 27 ΙΟΥΛΙΟΥ   2020 και ώρα 14.00 στην αίθουσα του Κέντρου Νεότητας Ξυλοκάστρου, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 234 και 240 του Ν. 3463/2006 και του άρθρου 67 του Ν.3852/2010, για τη συζήτηση και λήψη απόφασης στα παρακάτω θέματα:

  1. Προγραμματισμός εκδήλωσης προβολής κινηματογραφικών ταινιών στο Δερβένι κατά το μήνα Αύγουστο
  2. Προγραμματισμός εκδήλωσης παρουσίασης βιβλίου στον «Πύργο Κορδή»
  3. Τροποποίηση των αριθμ. 32&34/2020 Α.Δ.Σ.
  4. Ανάκληση της αριθμ. 35/2020 τροποποίηση προϋπολογισμού οικ. έτους 2020
  5. Έγκριση έκθεσης αποτελεσμάτων προϋπολογισμού Δ΄ Τριμήνου 2019
  6. Έγκριση έκθεσης αποτελεσμάτων προϋπολογισμού Α΄ τριμήνου 2020
  7. Τροποποίηση προϋπολογισμού οικ. έτους 2020
  8. Άνοιγμα λογαριασμού ταμειακής διαχείρισης στην Τράπεζα της Ελλάδος

  

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ  ΤΟΥ Δ.Σ.

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΚΕΡΟΣ

Το Μαγικό Χαλί

ΤΕΤΑΡΤΗ 29/7 – 21:30


Animation 2019  || Διάρκεια: 81′

Δεν είναι μόνον η Disney που διασκευάζει κλασικά παραμύθια, πηγή έμπνευσης ατελείωτων απολαυστικών κινηματογραφικών περιπετειών. Οι αραβικές «Χίλιες και μια νύχτες» δίνουν λοιπόν ιδέες στον Δανό συγγραφέα παιδικών βιβλίων Όλε Λουντ Κίρκεγκααρντ και αυτός με τη σειρά του σερβίρει την έτοιμη σεναριακή πλοκή στον συμπατριώτη του animator Κάρστεν Κιίλεριχ («Το Ασχημόπαπο κι Εγώ»): ένα μαγικό χαλί που μπορεί να πετάει πέφτει στα χέρια του Χότζα, ενός νεαρού βοσκού ο οποίος γίνεται στόχος ενός ραδιούργου βεζίρη κι ενός άπληστου σουλτάνου.

Ο μοντέρνος Αλαντίν όμως καταφέρνει να τους ξεγελάσει, όπως κι επιτήδειους κλέφτες, πεινασμένους κροκόδειλους και οπλισμένους φρουρούς, σε μια σειρά διασκεδαστικών (για το ανήλικο κοινό) κατορθωμάτων μέχρι να αποκαταστήσει το δίκαιο και να κερδίσει το κορίτσι.

Σκοτεινά Νερά

ΔΕΥΤΕΡΑ 27/7 – 22:00

ΤΡΙΤΗ 28/7 – 22:00


Δραματική 2019  || Διάρκεια: 126′

Οι συνεταίροι μιας δικηγορικής φίρμας με παράδοση στην υπεράσπιση μεγάλων επιχειρήσεων συνεδριάζουν για να αποφασίσουν αν θα πάνε τη μεγαλύτερη αμερικανική εταιρeία χημικών στα δικαστήρια. Ένας τους, ο ήρωας της ταινίας, προσπαθεί να τους πείσει ότι αυτό είναι το σωστό, αφού έχει αποδειχτεί πως μολύνει συστηματικά το περιβάλλον, αλλά οι πολλοί σκέφτονται τον άνισο αγώνα και τη σπίλωση της καριέρας τους. Ώσπου ο επικεφαλής χτυπάει το χέρι στο τραπέζι, βγάζει ένα οργισμένο λογίδριο περί σωστής, ηθικής «αμερικανικής επιχειρηματικότητας» και η ιστορία του οικολογικού κινήματος αλλάζει αποφασιστικά.

Ο Ρομπ Μπίλοτ, ο οποίος ακόμη κυνηγάει δικαστικά τον κολοσσό DuPont, ξεκίνησε πριν από μία εικοσαετία έναν θαρραλέο αγώνα εναντίον του, σοκαρισμένος από όσα ανακάλυψε στις φάρμες της Δυτικής Βιρτζίνια. Τα «Σκοτεινά Νερά» μετατρέπουν τη σταυροφορία του σε μια διδακτική, μελοδραματική καταγγελία (η γεμάτη κατανόηση σύζυγος διαμαρτύρεται γιατί ο Μπίλοτ παραμελεί την οικογένειά του), όπου νούμερα και ντοκουμέντα έχουν μεγαλύτερη σημασία από οποιαδήποτε αφηγηματική πρωτοτυπία. Διά χειρός του –αγνώριστου εδώ– Τοντ Χέινς («Velvet Goldmine», «I’m not There», «Carol»).

Joker

ΣΑΒΒΑΤΟ 25/7 – 22:00

ΚΥΡΙΑΚΗ 25/7 – 22:00


Περιπέτεια 2019  || Διάρκεια: 122′

Eνας από τους διασημότερους κακούς στην ιστορία των κόμικς, ο –διά χειρός Μπιλ Φίνγκερ, Μπομπ Κέιν και Τζέρι Ρόμπινσον– Τζόκερ ευτύχησε να διαπρέψει και ως εμβληματική κινηματογραφική φιγούρα. Είναι μέχρι σήμερα όχι μόνον ο πιο καλοπληρωμένος ρόλος στην ιστορία (ο Τζακ Νίκολσον στον «Μπάτμαν») αλλά και ο μοναδικός χάρτινος χαρακτήρας που χάρισε Όσκαρ στον ερμηνευτή του (στον Χιθ Λέτζερ για τον «Σκοτεινό Ιππότη»).

Και να που τώρα ένας άλλος ηθοποιός, ο χαμαιλέοντας Γιοακίν Φίνιξ, έρχεται να κλέψει τις εντυπώσεις ως ο τρόμος της Γκόθαμ Σίτι και η νέμεσις του Ανθρώπου-Νυχτερίδα, σε μια τολμηρή, σχεδόν ανατρεπτική προσέγγιση του μύθου, η οποία επιχειρεί να περιγράψει, με ύφος στιλιζαρισμένου κοινωνικού δράματος, τη μεταμόρφωση ενός καθημερινού ανθρωπάκου σε αρχετυπικό σύμβολο του κακού.

 

Μεταμορφωμένος εμφανίζεται εδώ και ο Τοντ Φίλιπς, συν-σεναριογράφος του «Borat» και σκηνοθέτης της τριλογίας «The Hangover». Μετρ της χοντροκομμένης κωμωδίας, παίρνει τώρα μια εντυπωσιακή δραματική στροφή στην κόμικς μυθολογία, χωρίς όμως να εγκαταλείψει τις ιδέες του πάνω στη σύγχρονη αντρική ταυτότητα και συμπεριφορά, στα όρια της πολιτικής ορθότητας, στον ρόλο των mass media και στα καταπιεστικά κοινωνικά πρότυπα. Μάλιστα ο ήρωάς του Άρθουρ Φλεκ, ένας μοναχικός άντρας με χρόνιο πρόβλημα συμπεριφοράς (γελάει όταν αγχώνεται, στενοχωριέται ή εκνευρίζεται), είναι ο μέσος λευκός Αμερικανός, που από κοινωνικά προνομιούχος νιώθει πλέον απειλούμενος από παντού· τις όλο και δυναμικότερες γυναίκες, την πληθώρα των μεταναστών, τη διογκούμενη ανεργία, τον ασφυκτικό έλεγχο της (κάθε μορφής) εξουσίας, την ανεξέλεγκτη εγκληματικότητα, την επαπειλούμενη καταστροφή του πλανήτη…

 

Διεισδυτική, η πολιτικοκοινωνική ματιά του Φίλιπς ακτινογραφεί μια Γκόθαμ/Νέα Υόρκη του άμεσου μέλλοντος, παρουσιάζοντάς τη σαν ένα χαοτικό μικροσύμπαν όπου βασιλεύουν η βία και η διαφθορά. Ο ήρωάς του, ο οποίος ανεβαίνει κάθε μέρα έναν συμβολικό γολγοθά (οι τσιμεντένιες σκάλες), έχει για μοναδικό στήριγμα τη μητέρα του, μια οικογενειακή σχέση που θα αποδειχτεί τραυματική, και ως διέξοδο ένα φανταστικό success story, αυτό της σπουδαίας κωμικής καριέρας. Ο Ρόμπερτ ντε Νίρο, ως σταρ ενός τηλεοπτικού σόου, δείχνει το σκορσεζικό δρόμο: ο Άρθουρ Φλεκ δεν είναι παρά ακόμη ένας Ρούμπερτ Πάπκιν («Βασιλιάς για Μια Νύχτα»), τον οποίο η κοινωνική αδιαφορία μετατρέπει σε νέο, προσαρμοσμένο στα μέτρα της ποπ κουλτούρας Τράβις Μπικλ («Ο Ταξιτζής»).

Μέσω της θεαματικής, σκηνοθετημένης με (ίσως υπερβολικά) δεξιοτεχνικό στιλιζάρισμα μεταμόρφωσής του, αυτός ο «Joker» θα σχολιάσει εύστοχα, και πάντα στο πλαίσιο μιας κόμικς σινε-περιπέτειας, τα συμπλέγματα ευνουχισμού του μέσου Αμερικανού –ψηφοφόρου του Ντόναλντ Τραμπ–, το τέλος των εμπνευσμένων ιδεολογιών (ο Τζόκερ ως επαναστάτης), αλλά κυρίως την περίπλοκη μα άμεση σχέση βίας και θεάματος.